BTK şikayet kaç günde cevaplanır?
İşletmeciler bu kanaldan ve doğrudan işletmeciye iletilen şikayetlere 15 gün içinde cevap vermek zorundadır. Alınan cevaplar BTK tarafından incelenecek ve mevzuata uygun olanlar tüketiciye iletilecektir.
BTK müşteri hizmetleri 24 saat açık mı?
Ülkemizin siber sınırlarını korumak için yerli ve milli ürünlerimizle 7 gün 24 saat çalışmaya devam ediyoruz.
120 BTK hangi saatlerde açık?
BTK Bilgi ve Bildirim Merkezi’ne (Tüketici İletişim Merkezi) nasıl ulaşabilirim? İlgili merkeze 120 kısa numarasından günün her saati ulaşılabilir.
BTK nasıl ararım?
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) adresini kullanabilir veya BTK Tüketici İletişim Merkezi’ni (0312 294 94 94 veya ALO 120) arayabilirsiniz.
BTK kurum incelemesi ne kadar sürer?
Komisyonun şikâyet üzerine yapacağı soruşturmaya 60 gün içinde cevap vermesi öngörülmekle birlikte, resen yapacağı soruşturma için bir süre sınırı konulmamıştır.
BTK şikayet süreci nasıl işler?
Şikayetiniz, hizmeti aldığınız satıcı/sağlayıcı tarafından Tüketici Şikayet Yönetim Sistemi (BTK) üzerinden 10 iş günü içerisinde cevaplandırılacaktır. Verilen cevapla sorun çözülemezse tüketici 10 gün içerisinde işletme çözümüne itiraz edebilir.
BTK aramak ücretli mi?
800’lü numaralar, arayan kişiye herhangi bir ücret yansıtılmayan ve maliyeti 800’lü numaranın sahibi tarafından karşılanan numaralardır. 800 alan kodlarını arayan kullanıcılar bu aramalar için ücretlendirilmez. 800’lü telefonlar, ödemeli telefonlardan uzun mesafeli…
BTK kime bağlıdır?
Kurumun bağlı olduğu bakanlık Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’dır. 5018 sayılı Kanun’da düzenleyici ve denetleyici makamlardan biri olan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, 5809 sayılı elektronik haberleşme alanında denetim, düzenleme, koordinasyon ve kontrol hizmetleri sunmaktadır.
BTK kaçtan kaça çalışıyor?
Genel merkezimizdeki çalışma saatleri geçici olarak 10:00 – 16:00 olarak belirlenmiş olup, en az 45 kişi düzenli olarak çalışmaya devam edecektir.
IMEI hat eşleştirme ne kadar sürer?
Bu işlemler 1 ila 10 gün arasında sürer. BTK, kullanıcılara bir IMEI numarası için 3 eşleştirme hakkı verir. Kopyalanan telefonda daha önce eşleştirilmiş GSM numarasını kullanmak istemiyorsanız ve kullanılacak GSM numarasını değiştirmek istiyorsanız, tekrar bir eşleştirme isteği oluşturmanız gerekir.
BTK e-Devlet onaylı mı?
Değerli yakınlarımız, e-devlet profilinizde belgeleriniz görüntülenmiyor.
IMEI kaydı iptal edilebilir mi?
Pasaportta kayıtlı cep telefonunun kaydı iptal edilebilir. Ancak iptalden sonra geri çekme mümkün değildir. Pasaportta kayıtlı cep telefonunun kaydı e-devlet ekranı “IMEI kaydının iptali” üzerinden iptal edilebilir.
BTK onay nasıl yapılır?
Abone olduktan sonra dijital sözleşmenizi imzalamanız gerekmektedir. Dijital sözleşmenizi imzalamak için İnternet bankacılığı üzerinden E-Devlet’e giriş yapın. Ana sayfadaki arama butonuna BTK yetkilendirmesini girin ve arayın.
Telefon BTK sorgusu nasıl yapılır?
Cihazınızı kaydettirmeye uygun olup olmadığınızı kontrol etmek için bağlantıyı kullanabilirsiniz.
E-devletten telefon dokümanı nasıl çıkarılır?
e-Devlet Kapısı’na şifre ve T.C. Kimlik numaranızla giriş yaptıktan sonra “E-Hizmetler” bölümünde “Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu”nu seçin. Bu kategorinin alt başlıklarında “Mobil Bağlantı Sorgulama”ya tıklayın.
Bir şikayet kaç günde sonuçlanır?
TALEBİME NE KADAR SÜREDE CEVAP ALABİLİRİM? 1) 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamında yapılan talep ve şikâyetlerin cevap süresi 30 gündür. 2) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında yapılan taleplerin cevap süresi 15 iş günüdür.
BTK hangi şikayetlere bakar?
Şikayet gönderme, zararlı içerik bildirme, sabit abonelik talebinde bulunma gibi işlemler kurumun internet sitesi üzerinden gerçekleştirilebilir. BTK, İnternet sağlayıcıları ile ilgili sorunları çözer, dolayısıyla İnternet sağlayıcınızla ilgili bir abonelik sorununuz varsa yapmanız gereken en iyi şey BTK ile iletişime geçmektir.
184 şikayet sonucu ne olur?
İhbarı alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek ihbarı yerinde inceler. Denetleme ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkez ofise gönderilir.
Adıma açılan şikayeti nasıl öğrenebilirim?
Hakkınızda bir soruşturma yürütülüp yürütülmediğini sorumlu savcılıktan öğrenebilirsiniz. Alternatif olarak, tanık olarak çağrıldığınızda veya size bildirim yapıldığında soruşturma hakkında bilgilendirilebilirsiniz. İşlemleri bir avukat yardımıyla yürütmenizin sizin için yararlı olacağına inanıyoruz.